Sou a: Inici / VIII JPL / Xerrades curtes / El Corrector: un projecte obert

El Corrector: un projecte obert

El Corrector és el nom que hem donat a una sèrie de llibreries i extensions per a diversos paquets d'ofimàtica que permeten la correcció ortogràfica i gramatical de textos escrits en català. El Corrector ha estat desenvolupat pel Grup de Lingüística Computacional de la Universitat Pompeu Fabra en col·laboració amb la Fundació Barcelona Media Universitat Pompeu Fabra, i, en gran part, és el resultat del finançament rebut a partir d'un concurs públic convocat per la Generalitat de Catalunya. El procés de correcció d'El Corrector es basa en el que anomenem Processament del Llenguatge Natural (llenguatge humà). En fer la correcció s'intenta que l'ordinador "comprengui" el que s'està volent dir. A partir d'aquesta comprensió simulada, es determina si allò que es volia dir s'expressa en una forma acceptada per la normativa lingüística. Si no és acceptable, llavors genera un missatge d'error i, idealment, una o diverses propostes de correcció. Aconseguir-ho en els aspectes ortogràfics resulta molt més fàcil que fer-ho en els aspectes gramaticals. Per tant, els usuaris i usuàries d'El Corrector hauran d'acceptar més limitacions en aquest segon nivell que en el primer. Aquesta presentació és un breu resum del que ha estat el projecte (que ha durat tres anys i ha suposat feina de més d'un any i mig per a una quinzena de persones en total) i una invitació a formar part de la comunitat d'usuaris i desenvolupadors d'aquest software.