Sou a: Inici / IX JPL / Conferències convidades / Programari lliure en la gestió d'un centre educatiu

Programari lliure en la gestió d'un centre educatiu

Schooltool i OpenERP-School són dos projectes de Programari Lliure que tenen com a finalitat proporcionar un conjunt d'eines per a la gestió dels centres educatius. Schooltool es un aplicatiu que s'ha desenvolupat amb Python utilitzant el framework Zope 3, i que ha estat dissenyat, de manera específica, per a l'administració d'escoles de primària i secundària. És un projecte madur i amb moltes funcionalitats. OpenERP-School és una iniciativa que va sorgir l'any 2009 i que té com a finalitat la creació d'una plataforma que permeti la gestió integral dels centres educatius. OpenERP-School està format per un conjunt de mòduls d'OpenERP (potent eina que permet definir un sistema de gestió global totalment a mida i adaptable a qualsevol tipus d'organització). Una part d'aquests mòduls (school-base, school-faltes i school-tutoria) s'han desenvolupat des de zero, per tal d'adaptar-los al màxim a les complexes necessitats que és donen en l'àmbit educatiu. Aquests mòduls estan preparats per enllaçar amb altres mòduls ja existents i que proporcionen funcionalitats molt avançades a nivell de gestió (Calendaris, CRM, Recursos Humans, Gestió documental, Facturació i Comptabilitat entre d'altres). Es busca també la màxima integració amb altres eines existents (Sincronització de dades del SAGA, Importació de horaris del FET, integració amb Moodle, Google Maps, validació d'usuaris per LDAP, etc.). Es volen, doncs, confrontar dos paradigmes diferents de sortida de les dues aplicacions: escola com a entitat diferenciada i escola com a empresa.